niedziela, 19 lutego 2017

Kurs na żonkile/narcyzy do kartek

Hej, hej!
Co prawda do Wielkanocy jeszcze dwa miesiące ale postanowiłam już teraz zacząć przygotowywać ozdoby do kartek wielkanocnych :-)
Na pierwszy strzał poszły kwiaty. Dla mnie najważniejszymi, podstawowymi kwiatami bez których nie wyobrażam sobie tych świąt są żonkile i narcyzy.
Wykonałam trochę prób, zanim mój stopień zadowolenia z gotowych kwiatów był wystarczający. Miętosiłam foamiran na różne sposoby, jednak w ostateczności zrobiłam kwiaty przy użyciu molda.
Dziś pokażę Wam jak robię moje żonkile i narcyzy na kartki wielkanocne.
Zapraszam :-) 


Co potrzebujemy?


 Dodatkowo jeszcze można przygotować jakąś piankę/matę do wygniatania kwiatów i dłutko kulkowe, bądź coś, co nam to dłutko zastąpi.



PRZYSTĘPUJEMY  DO  DZIAŁANIA :-)


1) W pierwszej kolejności odrysowujemy kształt płatków na foamiranie. Szablon wyrysowałam sama, na razie możecie się nim posiłkować (jestem w trakcie tworzenia szablonu w wersji JPG, który zmieszczę w tym poście kiedy tylko powstanie). Na odrysowanie płatków na foamiranie są dwa sbosoby, dłutko do embossingu z minimalnej wielkości kulką lub ołówek.



 2.) Wycinamy płatki, pamiętając, że na jeden kwiatek potrzebujemy dwa elementy. Dodatkowo wycinamy środki naszych żonkili/narcyzów. Ja użyłam wykrojnika pięciopłatkowego, może to być także dziurkacz lub inny wykrojnik. Na żonkile wycinam większe, a na narcyzy mniejsze kwiaty.



3). Następnie tuszujemy środki z obydwu stron. Te do żonkili jasnych potuszowałam na pomarańczowo a te do narcyzów na czerowno. Żonkili ciemnych nie tuszowałam.



 Tak prezentują się gotowe komplety wyciętych i potuszowanych elementów.



 4) Następnym krokiem jest nacięcie płatków w sposób przedstawiony na zdjęciu.



 5) Przystępujemy do formowania płatków. W tym celu przykładamy jeden z płatków do żelazka i ogrzewamy niezbyt długo.



 6) Następnie przykładamy ogrzany wcześniej płatek do molda i mocno dociskamy, aby żyłki odbiły się nam na foamiranie.



 7) Teraz chwytamy końcówkę płatka między palce. Resztę kwiatka przytrzymujemy drugą ręką. Czubek kwiatka skręcamy dość mocno.



 Postępujemy tak ze wszystkimi częściami płatków.


8) Gdy mamy już gotowe wszystkie części musimy im jeszcze nadać bardziej wypukłego kształtu. Do tego przyda się pianka i dłutko ze sporą kulką.



 9) Najpierw składamy płatki razem łapiąc za ich końcówki. Następnie przykładamy delikatnie SAMYM ŚRODKIEM kwiatka do żelazka tak, aby zrobione wcześniej żyłki nie rozprostowały się. Na koniec kładziemy element na piance i dociskamy środek dłutkiem tworząc wgłębienie.





 Wygniatamy tak wszystkie elementy.



 10) Pora na uformowanie środków. W tym celu przykładamy je do żelazka i czekamy chwilę by same się zwinęły. Nie czekamy "do oporu" bo zrobią się twarde a nie o to nam chodzi. Lepiej przytrzymać krócej a później uformować kształt w palcach.



 Wszystkie elementy mamy już gotowe.



 11) Ostatnim etapem jest sklejenie elementów w gotowy kwiat i dołożenie pręcików. Ja przy większym środku użyłam ich po 6 główek a w mniejszym po 5.





 W ten bardzo prosty sposób stworzyliśmy łączkę żonkilowo-narcyzową :-P







Mam nadzieję, że kurs Wam się spodoba i że wypróbujecie mój sposób na takie kwiaty także w swoich pracach :-)



Materiały ze sklepu:


http://www.foamiran.pl/pl/p/Pianka-Foamiran-0%2C08-mm-35x30-cm-JASNA-CYTRYNKA-/206http://www.foamiran.pl/pl/p/Pianka-Foamiran-0%2C8-mm-35x30-cm-CIEPLY-ZOLTY-/226

http://www.foamiran.pl/pl/p/Pianka-Foamiran-0%2C8-mm-35x30-cm-CZYSTY-BIALY-/217http://www.foamiran.pl/pl/p/Forma-molda-lisc-platek-nr-49/812

http://www.foamiran.pl/pl/p/tusz-pigmentowy-pomaranczowy/370http://www.foamiran.pl/pl/p/czerwony-tusz-pigmentowy-/356

http://www.foamiran.pl/pl/p/Mini-preciki-matowe-25-sztuk-ZOLTE/849



Pozdrawiam bardzo serdecznie :-)
 


5 komentarzy:

  1. Bardzo fajny kurs :) A kwiaty śliczne. A mogę zapytać w jaki sposób przetykasz pręciki przez kwiatki? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :-) Na pierwszym zdjęciu jest taki drucik złożony w literę V, miedzy pistoletem do kleju a nożyczkami - to linka jubilerska - to mój "przetykacz" ;-) Mam cały krążek, wiec jak się zgubi przypadkiem, to zawsze mogę odciąć następny.

      Usuń
  2. Ale super kursik na pewno spróbuję bo kwiatki wyszły cudne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :-) Zdecydowanie polecam, robi się je bardzo łatwo i szybko ;-)

      Usuń
  3. Super kursik, przydadzą się takie wiosenne:) Czy zamierzasz zrobić kursik na inne wiosenne kwiaty np.fiołki, bratki czy krokusy?

    OdpowiedzUsuń